دلایل نصب آینه در آسانسور + دلایل علمی

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
دلایل نصب آینه در آسانسور

در شهرهای بزرگ که اغلب افراد آپارتمان نشین هستند و در طبقه های بالای ساختمان زندگی می کنند نیاز به رفت و آمد آسان دارند که این تسهیل کننده رفت و آمدها، به وسیله ی آسانسور انجام می شود و افراد روزانه از آسانسورها استفاده می کنند.

تا به حال از خود پرسیده اید که چرا نصب آینه در  آسانسور انجام می شود؟

شاید پاسخ این سوال برای شما جالب باشد برای به دست آوردن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

دلایل نصب آینه در آسانسور
دلایل نصب آینه در آسانسور

دلیل نصب آینه در آسانسور چیست؟

در ابتدای ساخت آسانسور، استفاده کنندگان از آسانسور شروع به شکایت کردند از اینکه آسانسور بسیار کند است و زمان زیادی را از آنها می گیرد.

دانشمندان برای حل این مشکل دو راه دارند اولین مورد توسعه آسانسورها برای افزایش سرعت است دوم این که توجه مردم را به چیز دیگری جلب شود تا زمان برای آن‌ها به سرعت بگذرد،به خاطر همین به فکر نصب آینه در آسانسور افتادند.

هنگامی که شرکت‌های آسانسور تحقیقات خود را روی این امر انجام دادند، کشف کردند که مردم معمولا به دیوارهای آسانسور نگاه می‌کنند که خسته کننده است و به نظر آن ها می‌رسد که زمان به کندی می‌گذرد و به دنبال راه حلی برای این مشکل بودند.

از هدف های نصب آینه در آسانسور این است که به شما اجازه دهد تا ببینید که همه در حال انجام چه کاری هستند و در مواقع ازدیاد جمعیت و شلوغی از دستبرد وسایل خود در امان باشید و در واقع امنیت را برای استفاده کنندگان به همراه دارد.

همچنین نصب آینه در آسانسور به فردی که بر روی ویلچر نشسته است کمک می کند تا بدون نیاز به چرخاندن ویلچر خود به راحتی با نگاه کردن به آیینه آسانسور به داخل یا خارج از آسانسور برگردد این کار می‌تواند از حوادث جلوگیری کند و استفاده از آسانسور را برای افراد دارای معلولیت آسان‌تر کند.

نصب آینه در آسانسور، راه خوبی برای ایجاد حواس‌پرتی هستند به این ترتیب، مردم کمتر احتمال دارد که در مورد زمانی که در آسانسور سپری می‌شود شکایت کنند یا اینکه هدر رفت زمان را ببینند این آینه در زمان و وقت می تواند تاثیر گذار باشد و از آینه برای درست کردن ظاهر خود استفاده کنند یا برای چک کردن سایر ساکنین و رفتار آن ها، استفاده کنند که این کارها بدون آینه‌ ونصب آینه امکان پذیر نیست و همه مجبور هستند به زمین خیره شوند.

طبق تحقیقات به دست آمده سازنندگان آسانسور، آینه‌ها می توانستند کمک کننده باشند و در واقع کمک می‌کنند تا ابعاد آسانسور بزرگتر از آنچه که هست نشان داده شود تا برخی از افرادی که از تنگنا هراس دارند با این ترس مواجه نشوند و در واقع وجود آیینه در آسانسور دلایل روانی دارد.

ترس از فضای بسته در آسانسور برای بسیاری از مردم بسیار رایج است فضای کوچک، نبود هوا، ناتوانی در دیدن آنچه که در مکانیزم اتفاق می‌افتد، همه عواملی هستند که به نوعی اضطراب در فضاهای کوچک کمک می‌کنند و نصب آینه در آسانسور به کاهش این نگرانی کمک می‌کند نصب آینه به آسانسور فضایی اضافه می‌کند و باعث می‌شود که کمتر احساس تنگی و کوچک بودن کنید و از احساس به دام افتادن در امان بمانید.

برای افراد زیادی، آینه جایگزین بهتری برای شیشه شفاف است زیرا استفاده از شیشه و نمای شیشه ای باعث می شود که زمین ریز دیده ‌شود که باعث مشکلات و سرگیجه را به همراه دارد.

بسیاری از ما از نگاه کردن به آسانسور خسته می شویم آینه‌ها در آسانسورها نصب شده‌اند تا شما را از چنین احساساتی دور نگه دارند.

یکی از دلایل نصب آینه در آسانسور این است که مهندسان متوجه شدند که افراد حس از دست دادن زمان را در خود دارند، چون کاری به جز نگاه کردن به دیوار ندارند و این نصب از نظر ماهیت روانی و نه از نظر مکانیکی دارای اهمیت هستند.

دلایل ایمنی بسیاری برای داشتن یک آینه در آسانسور وجود دارد به عنوان مثال، شما می‌توانید ببینید که هر کس در آسانسور چه می‌کند آینه‌های آسانسور در شناسایی سرقت و حتی پیش‌بینی یک حمله نقش داشته‌اند.

در ژاپن که تصور می‌شود آینه آسانسور برای اولین بار در آنجا معرفی شده‌است، هدف دستیابی‌پذیری افراد معلول بوده است و آسانسور پلت فرمی است که می‌تواند برای استفاده کنندگان از صندلی چرخدار بسیار مفید و کاربردی باشد زیرا در رفت و آمدها، پله‌ها یک مانع را ارائه می‌دهند با این حال، اندازه آسانسور ممکن است به این معنی باشد که هیچ فضایی برای یک کاربر صندلی چرخ وجود ندارد که در داخل آن بچرخد نصب آینه‌ها به فردی که بر روی ویلچر نشسته است کمک می‌کند تا بدون نیاز به چرخش به راحتی به داخل یا خارج از آسانسور برگردد.

نصب آینه در آسانسور و دلایل آن
نصب آینه در آسانسور و دلایل آن

بسیاری از مردم نگران خطر مشترک قطع کابل یا از دست دادن برق در آسانسور هستند به همین دلیل آینه ها به دیوارها اضافه می شوند تا آن ها را مشغول نگه دارند و ذهن آن ها را منحرف کند این امر احساس امن بودن می‌دهد که به طور طبیعی برای افراد که در محیط کوچک و تنگی به سر می برند، بسیار کاربردی است پس بنابراین وجود آینه برای آسانسورها از جمله نیازهای ضروری آن است.

امیدواریم که مقاله بالا برای شما مفید بوده باشد در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از طریق راه های ارتباطی سایت با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *