تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون

از آنجا که رشته دندانپزشکی یکی از رشته‌های پرطرفدار داخل ایران و همچنین خارج از ایران محسوب می‌شود، مخاطبان بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. چرا که درآمد این رشته بیشتر از سایر رشته‌ها بوده و همچنین جایگاه یک دندانپزشک چه در ایران و چه در سایر نقاط جهان از لحاظ اجتماعی بسیار خوب و مناسب است. از همین رو دانشجویان و دانش‌آموزانی که می‌خواهند این رشته را به عنوان شغل آینده خود انتخاب کنند دلایل محکمی دارند. خبر خوبی که برای شما داریم این است که امکان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون وجود دارد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه
شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی در ترکیه

تمامی داوطلبان خارجی برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه باید در یکی از آزمون هایSAT یا آزمون متمرکز TRYOSشرکت کنند. داوطلبان برای پذیرش رشته دندانپزشکی از طریق آزمون TRYOS باید موفق به کسب نمره حداقل ۴۵۰ از ۵۰۰ نمره کل آزمون شوند و برای آزمون SAT از ۱۶۰۰ نمره کل آزمون، حداقل ۱۵۵۰ دریافت کنند.

در چند سال اخیر به دلیل شرایط سخت قبولی در دانشگاه های دولتی ترکیه، تقاضا برای تحصیل بدون آزمون دندانپزشکی در ترکیه افزایش پیدا کرده است. دانشگاه های خصوصی ترکیه شرایط ورود پیچیده ایی ندارند. لذا، داوطلبان بدون نیاز به شرکت در آزمون، می توانند بر اساس سوابق تحصیلی مقطع دبیرستان برای پذیرش رشته دندانپزشکی اقدام کنند.

شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی در ترکیه
شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی در ترکیه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون

از مهم ترین شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون ورودی می توان به کامل بودن مدارک متقاضی اشاره کرد. داوطلب باید فارغ التحصیل یا دانش آموز سال آخر دبیرستان باشد و همچنین واجد شرایط سن و معدل متناسب با دانشگاه مورد نظر خود باشد.

شرایط سن و معدل برای برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون بسیار حائز اهمیت است. با توجه به تجربه هر چه سن داوطلب کم و معدل بالایی داشته باشد، شرایط قبولی راحت تری را در دانشگاه های معتبر ترکیه خواهد داشت. اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را دارید، باید واجد شرایط سنی کمتر از ۲۹ سال و معدل دیپلم حداقل ۱۶ باشید.

دانشگاه های دندانپزشکی بدون آزمون ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت

برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون و سپس بازگشتن به ایران و مشغول به کار شدن، حتما باید دانشگاهی که انتخاب می‌کنید به تأیید وزارت بهداشت ایران رسیده باشد. در غیر اینصورت حق کار در ایران را نخواهید داشت. در جدول زیر فهرست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران در ترکیه که رشته دندانپزشکی را بدون وجود شرط کنکور ارائه می‌دهند، را ببینید.

برای تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی مورد تایید وزارت بهداشت، داوطلبان ترجیحا باید سن کمتر از ۲۹ سال و معدل کل دیپلم بالای ۱۶ داشته باشند. اسامی پنج دانشگاه خصوصی مورد تایید ایران برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه عبارتند از:

  • دانشگاه باهچه شهیر Bahçeşehir University
  • دانشگاه یدی تپه Yeditepe University
  • دانشگاه مدیپول استانبول Medipol University
  • دانشگاه آیدین Istanbul Aydin University

نکته مهم! دانشگاه آجی بادام و دانشگاه کوچ استانبول نیز جزو لیست دانشگاه های خصوصی مورد تایید وزارت بهداشت هستند، اما رشته دندانپزشکی را ارائه نمی دهند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه برای دانشگاه های خصوصی این کشور بیشتر از دانشگاه های دولتی می باشد. اما، شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه بسیار راحت و بدون نیاز به شرکت در آزمون می باشد. لذا، تمامی متقاضیان می توانند بدون آزمون برای تحصیل رشته دندانپزشکی در این دانشگاه ها اقدام کنند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه بطور متوسط بین بازه ۱۰.۰۰۰ الی ۳۲.۰۰۰ دلار در سال معادل ۵۰۰ الی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون در سال متغیر می باشد. (قیمت روز دلار ۵۰ هزار تومان) البته با کمک مجموعه آکادمی کرمی می توانید از ۵۰% تا ۱۰۰% از بورسیه تخفیف شهریه دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه بهره مند شوید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی دانشگاه های تایید ایران در ترکیه

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه با تاییدیه وزارت بهداشت ایران با احتساب دلار ۵۰ هزار تومان سالانه بین بازه یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون در سال برای دو ترم تحصیلی متغیر می باشد.

نکته! هزینه تحصیل تمامی رشته ها از جمله دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی این کشور به دلار محاسبه می گردد.

در جدول زیر هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون برای دانشگاه های خصوصی این کشور که دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران هستند، را مشاهده می‌کنید:

نام دانشگاهزبان تحصیلشهریه سالانه
دانشگاه یدی تپهانگلیسی۳۲.۰۰۰
دانشگاه باهچه شهیرانگلیسی۲۲.۰۰۰
دانشگاه آیدین استانبولترکی۲۰.۰۰۰
دانشگاه آیدین استانبولانگلیسی۲۰.۰۰۰
دانشگاه مدیپول استانبولترکی۲۴.۳۰۰
دانشگاه مدیپول استانبولانگلیسی۳۰.۶۰۰

بهترین دانشگاه برای رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

از نظر دانشجویان خارجی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندان پزشکی در ترکیه، دانشگاه هایی هستند که دارای اعتبار و رنکینگ جهانی، سیستم اراسموس، کیفیت آموزش و همینطور اعطای مدرک دیپلم آبی می باشند. کشور ترکیه به دلیل عضویت در معائده بولونیا تمامی دانشگاه های بدون کنکور آن با اکثر کشور های عضو اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا تبادل دانشجو دارند.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون
تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون

در حال حاضر اسامی بهترین دانشگاهها برای پذیرش دندانپزشکی بدون آزمون ورودی در ترکیه عبارتند از: دانشگاه باهچه شهیر، دانشگاه آیدین استانبول، دانشگاه بیرونی، دانشگاه یدی تپه، دانشگاه مدیپول استانبول و دانشگاه ایستینیه است. برای کسب اطلاعات کامل و تخصصی در این زمینه نیز حتما با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

مدارک مورد نیاز تحصیل دندانپزشکی ترکیه بدون آزمون

  • اسکن پاسپورت
  • اسکن عکس ۴*۳
  • اصل مدرک دیپلم به همراه ترجمه ترکی یا انگلیسی
  • ریز نمرات دوره ی تحصیلی دبیرستان به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
  • در صورتی که فارغ التحصیل دیپلم نظام قدیم هستید به ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن هم الزامی است.

نکته مهم! اگر دانش آموز سال آخر دبیرستان هستید با ترجمه کارنامه سال دهم، یازدهم و کارنامه ترم اول دوازدهم به همراه ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل می توانید برای پذیرش دانشگاه های ترکیه اقدام کنید.

افراد زیادی وجود دارند که تمایل بسیاری به تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون و در نهایت کسب مدرک معتبر از دانشگاه های این کشور دارند. آکادمی کرمی به عنوان نمایندگی رسمی دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه، پذیرش شما را از دانشگاه دلخواه تان با اخذ بیشترین میزان بورسیه انجام می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *