موزه آینده دبی کجاست معرفی جامع موزه آینده دبی

  • خانه
  • وبلاگ
  • موزه آینده دبی کجاست معرفی جامع موزه آینده دبی
5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
موزه آینده دبی

یکی از موزه‌های معروف دبی که به موزه زمان نیز مشهور است موزه آینده دبی است. این موزه یکی از مکان‌های تفریحی دبی محسوب می‌شود که با طراحی خلاقانه و چشم نواز در مدت زمان کوتاهیبه یکی از پر بازدید‌ترین مکان‌های گردشگری دبی تبدیل شده است. اگر بخواهیم به ویژگی‌های این موزه اشاره کنیم باید گفت که طراحی، ساخت و تکنولوژی که در این موزه به کار رفته است بسیار حیرت انگیز و زیبا است. پس اگر شما نیز مایل به شناخت بیشتر این موزه و ویژگی‌هایآن هستید در ادامه همراه ما باشید.

معرفی جامع موزه آینده دبی
معرفی جامع موزه آینده دبی

معرفی جامع موزه آینده دبی

در ذهن بسیاری از افراد اینگونه تصور می‌شود که موزه مکانی برای دیدن اشیای قدیمی است که از گذشته به جای مانده است. اگر بخواهیم شما را با متفاوت‌ترین موزه دنیا آشنا کنیم بی شک موزه آینده دبی یا موزه سفر در زمان است. موزه آینده تنها موزه‌ای است که برخلاف سایر موزه‌ها شما را برای یک سفر در آینده آماده می‌کند. طراحی، ساخت و تکنولوژی به کار رفته در این موزه بسیار حیرت آور و دیدنی است.

هدف این موزه ارائه یک تصویر قابل لمس از آینده بشر به بازدیدکنندگان است. همین ویژگی‌ها سبب شده است که لقب زیباترین سازه روی زمین به این موزه تعلق بگیرد. موزه آینده دبی در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ در بزرگراه شیخ زائد و در کنار برج‌های امارات افتتاح شد. جالب است بدانید که این موزه اولین موزه خاورمیانه است که موفق به دریافت گواهی  شده است.

دریافت این گواهی نشان دهنده این است که موزه آینده جزو بناهای سبز بوده و در جهت مدیریت و پایداری انرژی است. در حقیقت موزه آینده نه تنها به محیط زیست هیچ آسیبی وارد نمی‌کند بلکه در بازسازی انرژی نیز نقش موثری دارد. هدف تاسیس موزه آینده، توسعه فناوری روز و هوش مصنوعی در جهت پیشرفت کشور امارات و شهر دبی است. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این موزه را به یک ساختمان سبز با  بالاترین رتبه تبدیل کرده است استفاده از نمای بنا در جهت بهره گیری از انرژی خورشیدی و کمترین میزان مصرف انرژی،کربن و آب است.

بنای موزه آینده سالانه در حدود ۴۰۰۰ مگاوات انرژی را از پنل‌های خورشیدی دریافت می‌کند. تمام نوشته‌های موجود در در نمای این موزه در حقیقت پنجره‌های ساختمان هستند که ضد حریق بوده و به پنل‌های خورشیدی مجهز هستند. بلیط موزه آینده دبی را می‌توانید هم به صورت حضوری و آنلاین تهیه کنید. جهت خرید بلیط به صورت حضوری می‌توانید به گیشه فروش بلیط که در لابی این موزه تعبیه شده است مراجعه کنید.

نمای درونی موزه آینده دبی
نمای درونی موزه آینده دبی

اگر بخواهیمی توضیحی در مورد نمای درونی این موزه برای شما ارائه دهیم باید گفت که داخل ساختمان موزه از ۷ طبقه تشکیل شده است که ۵ طبقه آن برای بازدید عموم آزاد است و دو طبقه دیگر آن بخش وی آی پی و مخصوص امور اداری است. ۵ طبقه این موزه هر کدام یک بخش مجزا بوده و به طور اختصاصی طراحی شده است.

موزه آینده دارای زیر زمین مجزا و ۳ طبقه زیر تپه سبز است که شامل سالن اجتماعات، لابی، رستوران، کافه و فروشگاه‌های کوچک است. همچنین پارکینگ نیز در زیر زمین این ساختمان واقع شده است. هنگام ورود به این موزه و بخش لابی شما با حیوانات غول پیکر و شناور روی آب روبه رو می‌شوید که دقیقا در بالای سر شما قرار گرفته است.

در داخل نیز با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی‌ها ورای تصور انسان برای شما به نمایش گذاشته شده و پاسخ سوالات شما در مورد آینده داده می‌شود. جالب است بدانید که در ابتدای ورود به موزه آینده و قسمت لابی شما به گونه‌ای عجیب و رویایی به طبقه پنجم منتقل می‌شوید. در حقیقت شروع بازدید شما از این موزه از طبقه پنجم به طبقات پایین است. در ادامه به توضیح هر طبقه بیشتر می‌پردازیم.

۱-طبقه پنجم موزه آینده

طبقه پنجم موزه آینده شامل ایستگاه فضایی هوپ بوده و شما قرار است یک سفر فضایی را تجربه کنید. در این سفر شما به همراه یک راهنمای انسانی و یک آواتار مجازی به ایستگاه فضایی هوپ سفر کرده و آینده دبی در سال ۲۰۷۰ را مشاهده خواهید کرد. تمامی این تصاویر توسط صفحات نمایشگر و تکنولوژی شبیه سازی رخ می‌دهد. بی شک دیدن صد سال آینده دبی در ایستگاه فضایی هوپ که مرکز علم و فناوری است بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

۲-طبقه چهارم موزه آینده

طبقه چهارم این موزه شگفت انگیز که به نام موسسه شفا نام گذاری شده است قرار است شما بعد از سفر به آینده به زمین بازگشته و به مسائل زمین و محیط زیست بپردازید. در طبقه چهارم این موزه یک بانک دی ان ای جذاب که شامل ۲۴۰۰ کد ژنتیکی از حیوانات، حشرات و گیاهان است برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته می‌شود. نام این بانک صندوق حیات است.

طراحان این طبقه تلاش کرده اند تا با استفاده از تجهیزات مخصوص تصویری از محیط زیست و تغییرات آب و هوایی و بوم شناسی ارائه دهند تا اطلاعات بازدید کنندگان افزایش پیدا کند. بالا بردن اطلاعات افراد باعث محقق شدن آینده ای پایدار از نظر زیست محیطی است. طبقه چهارم در حقیقت مختص کشف بوم شناسی و محیط زیست بوده و هدف آن یاری مردم برای درک تغییرات آب و هوا و کمک به خلق آینده‌ای بهتر و پایدار‌تر است.

۳-طبقه سوم موزه آینده

بعد از سفر در فضا و زمین در طبقه سوم این موزه کمی آرامش را تجربه خواهید کرد. نام این طبقه موزه آینده، واحه است. در واحه قرار است ذهن شما سرشار از آرامش شده و این کار با درگیر کردن حواس مختلف شما میسر می‌شود. درگیر کردن حواس باعث ارتباط بهتر جسم و ذهنتان می‌شود. طبقه سوم موزه آینده در حقیقت یک بخش درمانی است و با توجه به نیاز بازدید کنندگان شامل در موارد زیر طراحی شده است.

۱-مرکز مدیتیشن: شامل یک فضای اختصاصی جهت مدیتیشن بازدید کنندگان بوده و بدن از ارتعاشات سالم بهره مند می‌شود.

۲-احساس درمانی: با گذاشتن دستان روی صفحاتی که در حال ارتعاش هستند می‌توانید انرژی الکترو مغناطیسی دریافت کنید. احساس درمانی، یک درمان عالی است که کمبود آن در زندگی امروزه به شدت احساس می‌شود.

۳-ارتباط درمانی: یک درمان سودمند است که همه ما کم و بیش آن را در زندگی تجربه کرده‌ایم. با ارتباط درمانی شما متوجه می‌شوید که صحبت کردن با دیگران چقدر می‌تواند مفید باشد. با این درمان شما می‌توانید مهارت‌های ارتباط با دیگران را تمرین کنید.

۴-زمین درمانی: هدف این بخش فرکانس درمانی است. شما با گوش دادن به یک سری صداهای خاص به بدن خود کمک می‌کنید تا با دریافت فرکانس‌های سالم حالت طبیعی خود را بازسازی کنید.

۵-حرکت درمانی: یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد، جوان سازی بدن است و نیاز به بقا و جاودانگی طبیعی‌ترین حس هر انسانی است. در این بخش حرکاتی را آموزش می‌بینید که به جوان سازی بدن شما کمک بسیاری می‌کند.

 موزه آینده دبی
موزه آینده دبی

۴-طبقه دوم موزه آینده

طبقه دم این موزه یک مکان بسیار جذاب و زیبا برای عکاسی است. این طبقه از موزه را به نام آینده در اکنون نامگذاری کرده اند. همانطور که از نام آن پیداست شما قرار است در این طبقه فناوری‌های موجود در زمان حال را که دائم در حال تغییر است مشاهده کنید. از این نمونه فناوری‌ها می‌توان به لباس‌های جت گرانشی، خودروهایی که توسط فناوری هایپر لوپ جابه جا می‌شوند و وسایل نقلیه برقی آینده نگر و بسیاری از فناوری‌های در حال تغییر را نام برد.

۵-طبقه اول موزه آینده

طبقه اول این موزه شگفت انگیز با نام قهرمانان آینده برای کودکان زیر ۱۰ سال طراحی شده است‌. این طبقه به کودکان این اجازه را می‌دهد که با شرکت در بازی‌های سرگرم کننده تخیلات خود را زنده کرده و دست به خلاقیت و فناوری بزنند. با انجام این بازی‌ها کودکان می‌توانند مسئولیت خود را به عنوان قهرمانان آینده درک کنند.

۶-طبقه همکف موزه آینده

طبقه همکف موزه در حقیقت قسمت لابی است که شما با ورود به آن می توانید به کافه رفته و کمی استراحت کنید. در این کافه یک ربات باریستا قهوه شما را آماده خواهد کرد و شما می‌توانید از پشت پنجره کاملا این صحنه را مشاهده کنید.

سخن پایانی

موزه آینده دبی یکی از معروف‌ترین موزه‌ها است که به شکلی متفاوت و شگفت انگیز طراحی و ساخته شده است. با بازدید از این موزه شما می‌توانید یک سفر در آینده را تجربه کنید. در این مطلب یک معرفی جامع و کامل نسبت به موزه آینده دبی ارائه دادیم . باید توجه داشته باشید که برای بازدید از موزه آینده باید در قدم اول نسبت به خرید بلیط اقدام کنید.

اگر قصد خرید بلیط به صورت آنلاین را دارید می‌توانید از طریق امارات تیکت اولین و بزرگترین مرجع رزرو و خرید تفریحات دبی اقدام کنید. موزه آینده در تمام طول هفته باز بوده و بازدید آن از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر است. مدت زمان بازدید از این موزه شگفت انگیز بین ۲ تا ۳ ساعت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *