راهنمای وقت تایید مدارک سفارت آلمان و ایتالیا

  • خانه
  • وبلاگ
  • راهنمای وقت تایید مدارک سفارت آلمان و ایتالیا
5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
راهنمای وقت تایید مدارک سفارت آلمان و ایتالیا

اگر به هدف تحصیل، کار یا سرمایه گذاری به آلمان یا ایتالیا سفر می‌کنید، احتمال ملزم به اخذ وقت تایید مدارک سفارت آلمان یا وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا هستید…

اگر در حال آماده شدن برای سفر به کشورهای شینگن هستید، می‌بایست جهت دریافت ویزای خود به سفارت کشور مربوطه مراجعه نمایید. منتهی امکان مراجعه به سفارت کشورهای شینگن بدون نوبت قبلی وجود ندارد. از همین رو شما ملزم به رزرو وقت سفارت هستید. در همین حین ممکن است با اصطلاحاتی نظیر “وقت لگالایز سفارت” هم مواجه شوید. برای مثال اگر قصد ورود به کشورهای آلمان یا ایتالیا را داشته باشید، احتمالا با عباراتی همچون وقت تایید مدارک سفارت آلمان و وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا روبرو شوید. سوالی که در این زمان برای شما مطرح می‌شود، این است که آیا من هم باید وقت تایید مدارک بگیرم؟

راهنمای وقت تایید مدارک سفارت آلمان و ایتالیا
راهنمای وقت تایید مدارک سفارت آلمان و ایتالیا

وقت تایید مدارک سفارت آلمان چیست؟

آن دسته از متقاضیانی که با هدف تحصیل، کار یا سرمایه گذاری به آلمان سفر می‌کنند، معمولا ملزم به اخذ تایید برخی مدارک هستند. مدارک فارسی به هیچ‌وجه در ادارات آلمانی مورد تایید واقع نمی‌شوند. همچنین ترجمه مدارک فارسی به آلمانی به تنهایی در کشور آلمان قابل استناد نیست. از همین رو افرادی که خواهان سفر به کشور آلمان هستند، می‌بایست پیش از سفر، مدارک مورد نیاز خود را نزد سفارت آلمان در تهران تایید نمایند. اصطلاحا به پروسه تایید مدارک در سفارت آلمان لگال گفته می‌شود.

به این ترتیب اگر شما با هدف تحصیل، کار یا سرمایه گذاری وارد آلمان می‌شوید، احتمالا نیاز به وقت لگالایز سفارت آلمان دارید.

وقت لگال سفارت آلمان چیست؟
وقت لگال سفارت آلمان چیست؟

چه مدارکی نیاز به تاییدیه سفارت آلمان دارند؟

متقاضیان ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری یا ویزای پیوست خانواده نیاز به وقت تایید مدارک سفارت آلمان دارند. اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که چه مدارکی باید در سفارت تایید شوند. به طور کلی هر مدرکی که ارائه آن به موسسات و سازمان‌های کشور آلمان الزامی باشد، باید حتما در سفارت آلمان در تهران به تایید برسد. این مدرک برای متقاضیان هر نوع ویزا متفاوت است. در ادامه این مدارک را با هم بررسی می‌کنیم:

نوع ویزامدارکی که باید تایید شوند
ویزای تحصیلیمدارک تحصیلی، ریزنمرات، …
ویزای کاریمدارک تحصیلی، سوابق کاری، مدارک فنی، …
ویزای سرمایه گذاریمدارکی که برای سرمایه گذاری نیاز است
ویزای پیوستمدارک خانوادگی

شایان ذکر است متقاضیان ویزای توریستی آلمان تنها با هدف تفریح به آلمان سفر می‌کنند. این گروه از افراد معمولا نیازی به گرفتن وقت تایید مدارک سفارت آلمان ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تایید مدارک در سفارت آلمان همچنین نحوه اخذ ویزای آلمان مقاله وقت تایید مدارک سفارت آلمان را مطالعه کنید .

راهنمای وقت لگالایز سفارت آلمان

اگر خواهان وقت تایید مدارک سفارت آلمان هستید، قطعا می‌خواهید مدارک خود را لگال کنید. در این بخش یک راهنمای مختصر برای گرفتن تاییدیه مدارک جهت ارائه به ادارات آلمان ارائه شده است:

  • وارد سایت کارگزاری آلمان شوید.
  • ابتدا وقت لگالایز خود را رزرو کنید.
  • مدارک خود را در دارالترجمه‌های رسمی آلمانی ترجمه کنید.
  • تاییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری را برای مدارک مدنظر خود دریافت کنید.
  • در زمان مقرر شده به کارگزاری سفارت آلمان مراجعه نمایید.
  • تایید مدرک خود را دریافت کنید.

برای تایید مدارک آلمان به کجا مراجعه کنیم؟

تا چند سال پیش پروسه تعیین وقت لگالایز سفارت آلمان و رسیدگی به امور متقاضیانی که به دنبال تایید مدارک بودند، توسط سفارت آلمان انجام می‌شد. منتهی در حال حاضر این سفارت امور مربوط به کنسولگری خود را به صورت کامل به شرکت ویزامتریک واگذار کرده است. بنابراین جهت دریافت وقت و ارائه مدارک برای تایید، شما تنها با کارگزاری ویزامتریک در ارتباط هستید، نه سفارت آلمان!

وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا چیست؟

اگر خواهان ورود به کشور ایتالیا با هدف تحصیل، کار یا سرمایه گذاری هستید، باز هم باید برخی از مدارک خود را پیش از سفر به تایید سفارت برسانید. ادارات ایتالیایی نیز مدارک فارسی را از شما دریافت نمی‌کنند. همچنین ترجمه‌ی ساده مدارک به زبان ایتالیایی در این کشور قابل استناد نیست. از همین رو اگر می‌خواهید به کشور ایتالیا سفر کنید، به احتمال بسیار زیاد باید قبل از هر کاری برای تایید مدارک خود دست به کار شوید. در اصطلاح به پروسه تایید مدارک در سفارت ایتالیا هم لگال گفته می‌شود.

بنابراین اگر با هدف تحصیل، کار یا سرمایه گذاری وارد خاک ایتالیا می‌شوید، باید قبل از هر کاری وقت لگالایز سفارت ایتالیا بگیرید و مدرک خود را تایید کنید.

وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا
وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا

چه مدارکی نیاز به تاییدیه سفارت ایتالیا دارند؟

داوطلبانی که به دنبال ویزای کاری، تجاری، سرمایه گذاری یا ویزای پیوست خانواده هستند، غالبا باید به دنبال رزرو وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا باشند. چرا که افراد برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و حتی دیدار با خانواده در کشور ایتالیا باید مدارکی را به سازمان‌ها یا موسسات خاص، بر حسب نوع ویزا، ارائه دهند. از آنجا که مدارک مورد استفاده در کشور ایتالیا باید به تایید رسیده باشند، بنابراین باید قبل از سفر تمهیدات لازم برای تایید مدارک را انجام دهید.

نوع ویزامدارکی که باید تایید شوند
ویزای تحصیلیمدارک تحصیلی، ریزنمرات، …
ویزای کاریمدارک تحصیلی، سوابق کاری، مدارک فنی، …
ویزای سرمایه گذاریمدارکی که برای سرمایه گذاری نیاز است
ویزای پیوستمدارک خانوادگی

لازم به ذکر است متقاضیان ویزاهای توریستی ایتالیا هم نیازی به اخذ وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا ندارند. چرا که این افراد تنها قصد گردش در کشور ایتالیا را داشته و نیازی به ارائه مدرک به سازمان‌های خاص را ندارند.

راهنمای وقت لگالایز سفارت ایتالیا

اگر خواهان وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا هستید، یعنی به دنبال گرفتن تاییدیه برای مدارک خود می‌گردید. در ادامه، مشابه تایید مدارک در سفارت آلمان، یک راهنمای مختصر برای تایید مدارک در سفارت ایتالیا ارائه کرده‌ایم:

  • وارد سایت کارگزاری ایتالیا شوید.
  • ابتدا برای خود وقت تایید مدارک رزرو کنید.
  • مدارک مدنظر خود را در دارالترجمه‌های رسمی ایتالیایی ترجمه نمایید.
  • مدارک ترجمه شده برای تایید در سفارت ایتالیا نیازی به تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه ندارند.
  • در زمان وقت لگال ایتالیا به کارگزاری مراجعه نمایید.
  • تایید مدارک خود را دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات در مورد نحوه تایید مدارک در سفارت ایتالیا و نحوه اخذ ویزای ایتالیا میتوانید مقاله وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا را مطالعه بفرمایید

برای تایید مدارک ایتالیایی به کجا مراجعه کنیم؟

تا همین چند سال پیش وقت لگالایز سفارت ایتالیا توسط خود سفارت ایتالیا صادر می‌شد. همچنین متقاضیان برای رسیدگی به درخواست تایید مدارک باید به سفارت اصلی ایتالیا مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر این خدمات به صورت کامل به شرکت ویزامتریک واگذار شده است. بنابراین هم برای تعیین وقت هم برای گرفتن تایید مدارک باید به کارگزاری ویزامتریک مراجعه نمایید.

آشنایی با شرکت ویزامتریک

ویزامتریک یک شرکت واسطه در زمینه امور مربوط به ویزا است که چند سال می‌شود خدمات سفارت آلمان را برعهده دارد. متقاضیان انواع ویزای آلمان باید برای ثبت درخواست خود از خدمات این شرکت استفاده کنند. منتهی این شرکت در سال ۲۰۲۳ خدمات کنسولگری سفارت ایتالیا را هم به لیست خدمات خود اضافه کرده است. بنابراین از این پس متقاضیان ویزای ایتالیا هم برای دریافت انواع وقت سفارت و رسیدگی به درخواست‌های ویزا یا تایید مدارک با این شرکت سر و کار خواهند داشت.

شرکت ویزامتریک

وقت تایید مدارک می‌خواهید؟

برای آن دسته از متقاضیانی که جهت کار، تحصیل، سرمایه گذاری به کشورهای آلمان یا ایتالیا سفر می‌کنند، معمولا گرفتن وقت تایید مدارک سفارت آلمان یا وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا الزامی است. منتهی پروسه گرفتن وقت لگالایز می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اگر در گرفتن وقت لگال از سفارت‌های آلمان و ایتالیا مشکل دارید، می‌توانید این کار را به شرکت ویزا ۲۱ بسپارید. ویزا ۲۱ در سریع‌ترین زمان ممکن وقت لگال شما را رزرو می‌کند. در ضمن برای گرفتن وقت سفارت باید دقت زیادی انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است مشکلات عدیده‌ای برای شما به وجود بیاید. اگر تا به حال وقت تایید مدارک نگرفته‌اید، حتما این کار را به ویزا ۲۱ واگذار نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *