۱۰ ماسک صورت خانگی برای پوست های خشک

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
10 ماسک صورت خانگی برای پوست های خشک

پوست از مهم ترین سرمایه های زیبایی هرکسی به خصوص خانم ها میباشد. همواره افراد در تلاشند چالش های مربوط به پوست خود را حل کنند و پوست خود را بهتر و بهتر کنند و همچنین حالت خوب آن را حفظ کنند. یکی از معضل های افراد در رابطه با پوست، ملاحظات پوست خشک است. افرادی که پوست خشک دارند، پوست حساسی داشته که خیلی زود چین و چروک های ریز بر آن می آید. بنابراین خیلی مهم است که خشکی پوست را مهار کرد تا مانع از بروز و عمیق شدن چین و چروک ها شد. ماسک صورت برای پوست های خشک، مانند یک احیاگر و التیام دهنده عمل میکند. بنابراین اگر برایتان اهمیت دارد که از پوست خشکتان مراقبت کنید؛ در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی انواع ماسک صورت های مخصوص پوست های خشک بپردازیم تا طروات و شادابی و جوانی را به پوست خود هدیه دهید. با مجله ی پیامسرا همراه باشید:

ماسک خیار برای پوست های خشک ، ماسک صورتی بسیار ساده

همان طور که میدانید، میوه ی خیار، آب زیادی را در خود ذخیره میکند و ددارای مواد مغذی است. بنابر این استفاده از خیار برای پوست شما، باعث هیدراته شدن پوستتان و ویتامینه شدن پوستتان میشود. میتوانید به دو طریق از ماسک خیار برای پوست خود استفاده کنید:

اول: پوست خیار را بر پوست خود بگذارید و استراحت کنید حدود ۱۵ دقیقه خواهید دید طراوت به قسمت هایی که با پوستتان در تماس بوده خواهد رسید. اینکار ساده ترین روش است.

دوم: میتوانید خیار را رنده ریز کنید تا ریز ریز شود، سپس آن را پخش کنید بر تکه به تکه ی صورتتان جدا  جدا و پخش، و بعد از قرار دادن، تنها یک لایهی دستمال کاغذی را روی خیار قرار دهید. مثلا بر روی گونه تان خیار رنده شده مقداری بریزید؛ سپس یک لایه ی دستمال کاغذی را (دستمال کغذی ها معمولا دو الی ۴ لایه هستند در اینجا منظور تنها یک لایه است) بر همان قسمت بگگذارید. این کار را تا جایی ادامه دهید که به جز چشم، همه جا ماسکی شوند. پس از اینکار، تا وقتی دستمال نسبتا خشک شود و خیسی سایق را نداته باشد صبر کنید. مزیت این کار این است که پوست زمان بیشتری را با مواد مرطوب و مغذی در ماس است و اثرگزاری آن بیشتر است. و مانند ماسک های ورقه ای خواهد شد؛ اما خانگی!

هنگام زدن ماسک صورت، از پوست گردن و دستتان غافل نشوید! چرا که در کهن سالی، ممکن است افراد بخاطر مراقبت های پوستیشان، پوست صورتشان بسیار جوانتر از سنشان باشد! اما چروکی های بی شمار دست و گردن، آنهارا مسن تر از آنچه که چهره شان میگوید نشان دهد!

۲. ماسک عسل و هندوانه برای پوست های خشک

ماسک عسل و هندوانه برای پوست های خشک | ماسک صورت خانگی برای پوست های خشک
ماسک عسل و هندوانه برای پوست های خشک | ماسک صورت خانگی برای پوست های خشک

هندوانه به دلیل داشتن لیکوپن به داشتن پوست سالم کمک میکند. همچنین عسل طبیعی به دلیل داشتن مواد مغذی، برای پوست بسیار مفید است. برای استفاده از این ماسک، حدود ۱ ق غ از هندوانه را به ۱ غ چ عسل مخلوط میکنیم و به آرامی به پوست خود میزنیم. و همزمان با دو سرانگشت خود ماساژ میدهیم تا هم عمل خونرسانی به پوست انجام شود و باعث شود که مواد مغذی جذب بهتری داشته باشند.

دقت کنید برای هر ماسکی، باید ابتدا صورت را عاری از هر گونه آلودگی و مواد آرایشی کنیم تا اثر مطلوب را بگیریم

۳.ماسک آلوئه ورا و عسل ، ماسک مغذی برای پوست خشک

ماسک آلوئه ورا و عسل ، ماسک مغذی برای پوست خشک

آۀوئه ورا همواره در محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. چرا که کمک بسیاری به سلامت پوست و مو و… میکند. برای ماسک صورت مخصوص پوست های چرب آۀوئه ورا، کافیست دو قاشق غذاخوری ازآن را به همراه یک قاشق چایخوری عسل را به خوبی مخلوط کنید و ۱۵ دقدیقه بگذارید بر روی پوستتان. دقت کنید که اگر آلوئه ورا را خودتا پرورش میدهید یا از عطاری میخرید، پس از برش زدن، زهر ، برگ خارش شود . چرا که ممکن است باعث کمی خارش موضعی شود.

۴. ماسک پیاز و عسل ، ماسک برای پوست خشک

ماسک پیاز و عسل ، ماسک برای پوست خشک
ماسک پیاز و عسل ، ماسک برای پوست خشک

مقداری پیاز را با رنده ی ریز، کاملا ریز کنید. سپس آبش را جدا کرده و با ۱ ق چ عسل آن را مخلوط کنید. آن را بر پوست خود بگذارید و به آؤامی پوست خود را مالش دهید تا هم چین و چروک های ریز محو شوند و هم جریان خون در پوست شدت گیرد. این ماسم خواص ضد باکتریایی زیادی دارد و برای افرادی که پوستشان مام جوش میزند توصیه میشود. اما دقت کنید ماسک ها نباید به جراحت ها و زخم های باز هر چند ریز، برخورد کنند.

۵. ماسک توت فرنگی بسیار ساده برای پوست های خشک

توت فرنگی یا رسیده و نسبتا نرم را در دست بگیرید و آن را نف کنید سپس ان را بر صورت ، تمیزتان بکشید… انقدر این کار را انجام دهید و توت فرنگی را بر پوست خود بفشرید تا تمام عصاره و تکه های توت فرنگی به پوستتان در بیاید. سپس ۱۵ دقیه صبر کنید. بعد آز ان صورت خود را بشویید و به یک کرم یا آبرسان به استقبال پوست زیبای خود بروید.

 دقت کنید ماسک هایی که بر روی صورت خشک میشوند و یک حالت کشیدگی ایجاد میکنند، در این حالت از صحبت کردن های زیاد، خنده،  خمیازه، و تکون دادن عضلات صورت بپرهیزید چرا که سبب چین و چروک های ریزی میشود که به مرور بزرگ و عمیق تر میشود.

۶. ماسک ماست و رازیانه و گلاب، ماسک مخصوص پوست خشک

ماسک ماست و رازیانه و گلاب، ماسک مخصوص پوست خشک
ماسک ماست و رازیانه و گلاب، ماسک مخصوص پوست خشک

این ماسک هم درعین راحتی اثرات فوق العاده ای دارد. ۱ ق غ ماست را با همراه ۱غ چ گلاب(با توجه به غلظت ماست میتواند تغییر کند) و ۱ ق غ دم کرده رایانه و یا پود ر آن را تهیه کنید. (اگر از پودر رازیانه استفاده کنید؛ مانند اسکراب عمل میکند) و سپس به دو روش میتوانید از آن استفاده کنید :

روش اول: آن را بر صورت خود بمالید تا خشک شود سپس صورت خود را به آرامی آب بکشید.

روش دوم: مانند ماسک خیار که در اول مقاله گفته شد، با یک لایه دستمال کاغذی تکه تکه شده، صورت ماستی خود را بپوشنید و پس از احساس خشکی، آن را بردارید. حتما از طراوت پوستتان بعد از استفاده از این روش تعجب خواهید کرد. در این روش میتوانید گلاب را کمی بیشتر استفاده کنید که دیر تر دستمال ها بر صورتتان خشک شوند و صورتتان زمان بیشتری را هیدراته شود.

در ضمن بد نیست بدانید رازیانه به از بین رفتن موهای زائد روی صورت کمک میکند و بهتر است فقط خانمها از این ماسک استفاده کنند.

۷. ماسک موز

ماسک موز | 10 ماسک صورت خانگی برای پوست های خشک

یک اسلایس موز زا له کنید و با ۱ قاشق چای خوری عسل و ۱ قاشق چای خوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. سپس آن را بر روی پوست خود بپگذارید و استراحت کنید تا حدود ۱۵ دقیقه. رزوغن زیتون سبب میشود که بافت پوستتان از حالت خشکی در بیاید و عسل و موز نیز سبب ویتامینه شدن پوستان میشوند. هم چنین چربی پوستتان را متعادل میکند.

۸. ماسک صورت آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های مفید است. ماسک صورت آووکادو برای پوست های خشک میتواند انتخاب بسیار خوبی باشد. چرا که رطوبت و چربی و ویتامین های مورد نیاز پوست را تا حد خوبی تامین میکند.

ماسک صورت آووکادو

برای درست کردن ماسک صورت با آووکادو میتوانید آووکادو را له کنید. و به آن گلاب و عسل هم بیفزایید. پس از انجام اینکار، این مخلوط را بر روی پوست خود بگذارید و اجازه دهید ۱۰ الی ۲۰ دقیقه پوستتان با این مواد هیدراته شود و چربی و ویتامین های خود را دریافت کنید. سپس پوست خود را با ملایمت بشویید.

قبل از زدن ماسک، پوست خود را به آرامی ماساژ دهید. این عمل سبب میشود که خون رسانی به پوستتان بهتر صورت بگیرد و پوستتان در دریافت مواد مغذی بهتر عمل کند.

۹. ماسک زردچوبه برای پوست های خشک

ماسک زردچوبه برای پوست های خشک

زرد چوبه  را با مقدار کمی شیر مخلوط کنید تا به غلظت دلخواهتان برسد. زردچوبه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالایش، میتواند به سفید تر شدن پوستتان و ضد عفونی آن کمک کند. هم چنین چربی داخل شیر نیز، چربی صورتتان را متعادل میکند و صورتتان را از حالت خشک در می آورد.

در این ماسک بهتر است دقت کنید که قبل از مهمانی ها و مراسم ها آن را نزنید چراکه ممکن است پوستتان کمی رنگ زرد چوبه بگیرد؛ غاین موضوع بستگی به جنس پوستتان دارد . همچنین بهتر است قبل از استفاده از ماسک هایی که تا حالا آ را تست نکرده اید، قبل از مصرف، مقدار کمی از آن را داخل بازوی خود بزنید تا ببینید به آن حساسیت دارید یا خیر. و بعد اگر حساسیت نداشتید از آن استفاده کنید.

 

 

۱۰. ماسک آب پرتقال برای پوست های خشک

ماسک آب پرتقال برای پوست های خشک
ماسک آب پرتقال برای پوست های خشک

آب پرتقال سرشار از ویتامین ث است. ویتامین ث به ساختن کلاژن در پوست کمک بسیاری میکند. ۱ قاشق غذاخوری آب پرتقال را به همراه ۱ قاشق چای خوری بلغور جو دوسر مخلوط کنید و آن را بر روی صورت خود قرار دهید و پس از حدود ۱۰ دقیقه پوست خود را بشویید. . از طراوت و شادابی پوستتان لذت ببرید.

 

 

 

 

سخن آخر:

پوست از مهم ترین گنجینه های زیبایی افراد است. با دانستن نوع پوست خود و دانستن انواع روش های نگهداری و بهبود آن میتوانیم زیبایی ای طبیعی تر داشته باشیم. مداومت هفتگی  بر استفاده از ماسک های طبیعی در کنار تغذیه ی همراه با ویتامین ها و فیبر و سبزیجات، و خواب کافی و نوشیدن مقدار آب مورد نیاز، میتوان در میانسالی پوستی شفاف، زیبا و جوان داشت و از انجام عمل هایی که ریسک های خاص خودشان را دارند، تا حدی جلوگیری نمود. امیدواریم مجله ی تک آشپز به خوبی توانسته باشد به شما در زمینه ی ماسک صورت مخصوص پوست خشک کمک کرده باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *