۱۰ نوع ماسک برای پوست چرب

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
10 نوع ماسک برای پوست چرب

تمیز کردن پوست های چرب همواره برای افرادی که پوست چرب درند؛ چالش محسوب میشود. احساس سنگینی و تنگی نفس با چرب بودن پوست برای انسان پیش می آید. هم چنین تمیز بودن پوست و چرب نبودن آن احساس سبکی و خوبی به افراد میدهدوهم چنین چرب بودن پوست زیبایی افراد را میتوند تحت تاثیر قرار دهد. و همچنین سبب شود کرم پودر های آرایشی کمتر به پوست بنشیند و پخش شوندگی کمتری داشته باشند. همین موضوع سبب میشود کرم پودر ها حالت ماسیده بر صورت افراد بگیرند. چالش بعدی افرادی که پوست چرب دارند این است که منافذ پوست آنها بسیار باز است و امکان واد شدن ذرات آلودگی به آن ها زیاد است بنابر این، این منافذ سبب بروز جوش های زیادی بر روی پوست افراد میشود.

به دلایلی که در بالا گفته شد؛ باید چربی پوست کنترل شود. یکی از بهترین روش های کنترل چربی در افراد دارای پوست چرب، استفاده از انواع ماسک های خانگی مختص پوست های چرب است. با مجله پیامسرا همراه باشید تا طرز تهیه و نحوه ی استفاده از ۱۰ نوع ماسک خانگی برای پوست های چرب را باهم بررسی کنیم.

ماسک صورت بابونه و خاک رس برای پوست های چرب

۱ قاشق خاک رس بتونیت، یک قاشق دم کرده ی بابونه و یک قاشق آب را مخلوط کنید و به صورت یک نواخت بر پوست خود و گردنتان بگذارید. و بعد از حدود ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

ماسک صورت بابونه و خاک رس برای پوست های چرب
ماسک صورت بابونه و خاک رس برای پوست های چرب

ماسک گلاب و آبلیمو برای پوست های چرب

یه نسبت مساوی گلاب و آبلیمو را با هم مخلوط کنید. سپس صورتتان را آغشته به این محلول کنید و پس از حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه که بر روی صورتتان خشک شد، صورتتان را آرام بشویید. پس از استفاده از کرم های اسیدی، پیشنهاد میشود که از آبرسان ها استفاده کنید.

ماسک گلاب و آبلیمو برای پوست های چرب

ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست چرب

سفیده تخم مرغ را آن قدر هم بزنیم تا کرم مانند شود. سپس کمی عسل و کمی آبلیمو، به مقداری از سفیده تخم مرغ بیفزایید. حال این مخلوط را بر پوست چرب خود ببگذارید و پس از حدود ۱۵ دقیقه آن را بشویید. سفیده ی تخم مرغ و عسل به آنتی باکتریای شدن پوستتان کمک میکند. بنابراین افرادی که پوست چرب دارند و آکنه زیاد میزنند برایشان مفید خواهد بود. هم چنین پروتئین آلبومین موجود در سفیده ی تخم مرغ، کمک به جمع شدن منافذ بسیار باز پوستی میکند که همبن امر سبب میشود که آکنه ها و جوش ها و جوش های سرسیاه کمتر شوند.

ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست های چرب

ماسک آووکادو برای پوست های چرب

این تصور غلطی است که آووکادو به دلیل چرب بودن فقط برای پوست های خشک کاربرد دارد. این میوه ی استوایی به دلیل داشتن ویتامین E اثر مثبتی بر روی انواع پوست دارد و شما میتوانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از ماسک آووکادو برای پوست چرب، مقداری از آن را به همراه بلغور جو دوسر مخلوط کنید. سپس آن را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند و بعد ازآن با ملایمت صورت خود را بشویید. بلغور جو دو سر خواص ضد التهابی دارد دو میتواند برای شما که پوست چرب و با جوشی دارید؛ مفید باشد.

ماسک آووکادو برای پوست های چرب

دقت کنید موقع خشک کردن صورتتان پس از شستن ماسک ها؛ باید حوله را به آرامی و به صورت ضربه ای بر روی پوست خود بگذارید و هرگز حوله را بر روی پوست خود نکشید.

ماست کم چرب، ماسکی ساده برای پوست چرب

ماست از در دسترس ترین مواد اولیه میباشد. بنابراین اگر عجله دارید و فرصت فراهم کردن ادوات یک ماسک را ندارید؛ اولین گزینه تان ماست باشد!

ماست به دلیل داشتن پروتئین و اسید لاکتیک برای پوست خواص زیادی دارد. مقداری ماست را به آرامی بر روی پوست خود بگذارید و آن را بر روی صورت و گردن خود بمالید و پخش کنید و تا یکنواخت پخش شود و هم جذب پوستتان شود. تا جایی بگذارید ماست برروی پوستتان بماند که کاملا خشک شده باشد. پس از آن با ملایمت صورت خود را بشورید و از طراوت و شادابی و زیبایی پوست خود لذت ببرید!

ماست کم چرب، ماسکی ساده برای پوست های چرب

ماساژ صورت و گردن قبل از ماسک، بسیار مهم است! چرا که سبب میشود گردش خون در این قسمت ها زیاد شود. و جذب مواد مفید ماسک، بهتر صورت بگید. بنابراین با انجام ماساژ بر پوست صورت و گردن خود، اثر بخشی ماسک را بیشتر کنید.

ماسک عسل و دارچین مخصوص پوست چرب

دارچین و عسل هر دو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و خواص ضد باکتریایی بسیار برای طراوت پوست چرب مفید هستند. ۱ قاشق غذا خوری سرخالی عسل را به همراه یک قاشق چای خوری دارچین قاطی کنید و آن را بر روی پوست تمیز خود قرار دهید. و حدود ۱۵ دقیقه بعد پوستتان برا بشویید.

ماسک عسل و دارچین مخصوص پوست های چرب

اثر بخشی استفاده از ماسک ها را چند برابر کنید! با شستن و تمیز کردن پوستتان قبل از ماسک، به استقبال ماسک بروید. میتوانید برای این کار از اسکراب ها هم کمک بگیرید.

ماسک لیمو مخصوص پوست های چرب

مقدار مساوی آب و آبلیمو را قاطی کنید. دقت کنید اگر پوستتان به مواد اسیدی مثل آبلیمو حساس است؛ کمی گیلیسیرین هم میتوانید به محتویات ماسکتان بیفزایید. سپس آن را بر روی پوست خود گذاشته و حدود ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا این محلول اثر خود را بگذارد. سپس پوست چرب خود را بشویید و ببینید که چقدر چربی صورتتان متعادل شده است. البته اگر پوستتان خیلی حساس نیست، میتوانید از اسلایس های ورقه ای لیمو هم استفاده کنید و اسلایس لیموی تازه را بر روی صورت خود بکشید.

ماسک لیمو مخصوص پوست های چرب

ماسک چای سبز مخصوص پوست های چرب

چای سبز و خاک رس و مقداری آبلیمو راقاطی کنید طوری که مخلوط شما شل و آبکی نباشد. سپس آن را بر روی پوست چرب خود قرار دهید. و پس از حدود ۱۰ دقیقه آن را بشویید. چای سبز گسی ای دارد که خود آن سبب میشود چربی پوستتان کنترل شود و البته آنتی اکسیدان بسیار بالایی هم که دارد سبب میشودبرای پوس فایده و خواص بسیاری داشته باشد. خاک رس هم چربی اضافه ی پوست را میگیرد و همچنین لیمو نیز به دلیل اسیدی بودنش، کمک به از بین رفتن چربی های پوست میکند. بنابر این اگ پوست بسیار چربی دارید؛ این ماسک مخصوص به شما توصیه میشود. در غیر این صورت از ماسک های متعادل تر دیگری استفاده کنید.

ماسک چای سبز مخصوص پوست های خشک

ماسک های مخصوص پوست های چرب، معمولا اسیدی هستند. بنابراین باید کاملا مراقب باشید که این ماسک اصلا و ابدا نزدیک چشم هایتان و روی پلک هایتان و بر روی گودی چشم نیاید. حتی دقت کنید ابرو هایتان نیز با ماسک برخوردی نداشته باشد.

ماسک آلوئه ورا برای پوست چرب

ژل الوئه ورا به تنهایی سبب کاهش چربی پوست میشود. شما میتوانید ژل آلوئه ورا را جدا کنید و آن را با پشت چنگال له کنید و بر پوست خود بگذارید یا به هممان حالت له نشده، بر روی پوست خود بکشید.

این ماسک را حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و پس از آن بشورید صورت و گردنتان را و از شادابی و نشاط چهره تان لذت ببرید.

ماسک آلوئه ورا برای پوست های چرب

ماسک انبه مخصوص پوست چرب

مقدار انبه را له کنید و و آن را بر روی پوستتان بگذرید تا حدود ۱۵ دقیقه بماند و سپس بعد از خشک شدن انبه؛ صورت خود را بشویید. اینکار سبب میشود مقداری از چربی های اضافی پوستتان گرفته شود. هم چنین به صورتتان طروات میدهد و منافذ پوستتان را هم تا حدی تمیز میکند.

ماسک انبه مخصوص پوست های خشک

یخ!

یخ را بر روی پوست صورتتان بکشید. التهابات پوستتان را کم میکند و منافذ را هم کوچک تر میکند. شما میتوانید از کیسه های یخی که در بازار هم موجود از استفاده کنید. هم چنین از گوی های یخ نیز میتوانید استفاده کنید. استفاده از یخ از سریع ترین راه هاست.

سخن پایانی

پوست از سرمایه های گرانبها برای افراد و به خصوص خامها است. با شناخت نوع آن و استفاده از تقویت کننده ها و ماسک هایی که به رفع مشکلات پوستی کمک میکنند؛ میتواند عمر زیبایی پوستتان را زیاد کند . امیدواریم این مقاله ی مجله پیامسرا برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *