۱۰ راهکار فوری برای ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با آب داغ

تمیز کردن مرتب و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی یکی از آن کارهایی است که برای حفظ پاکیزگی لباس ها و سلامتی پوست شما بسیار مهم است چرا که لباس ها بصورت مستقیم با پوست شما در ارتباط هستند و نوع شستشوی لباس ها و البسه ها موضوع بسیار مهمی است.

ماشین لباسشویی شما برای تمیز کردن لباس های شما طراحی شده است، بنابراین اگر آن را تمیز نکنید، چگونه می تواند کار خود را به درستی انجام دهد؟ ممکن است انواع کپک‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها را در فرآیند «تمیز کردن» لباس‌های شسته‌شده روی آن‌ها رسوب کند، بنابراین می‌توانید با آن بوی تازه پنبه خداحافظی کنید.

نگران نباشید، زیرا ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی واقعاً آسان است، حتی اگر برای مدت زیادی است که کثیف بوده است.
راهنمای شستن و ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی در ادامه به شما کمک می کند که همیشه از پاکیزگی لباس های خود رضایت داشته باشید.

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با آب داغ

اولین چیزی که در مورد دستیابی به یک ماشین لباسشویی تمیز باید بدانید این است که آب بسیار داغ کارهای زیادی را برای شما انجام می دهد بنابراین، اگر هرگز ماشین لباسشویی خود را تمیز نکرده اید، فقط آن را در داغ ترین چرخه ای که وجود دارد و بدون لباس است قرار دهید.
می توانید از کمی مواد شوینده مخصوص شستن لباس نیز استفاده کنید.

برخی از مدل‌های جدید دارای چرخه تمیز کردن ماشین لباسشویی هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با خیال راحت بدون ریختن چیزی داخل آن کار کند.

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با آب داغ

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با سرکه

بهترین راه برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی، استفاده از سرکه و جوش شیرین است در واقع، چیزهای کمی وجود دارد که نمی‌توانید با سرکه آن را تمیز کنید و ترکیب فوق العاده ارزان و موجود در هر خانه ای است.

دستگاه خود را در داغ ترین چرخه خود قرار دهید (یا حداقل ۱۴۰ درجه فارنهایت / ۶۰ درجه سانتیگراد) و یک فنجان (۲۳۰ میلی لیتر) سرکه سفید را مستقیماً در آن بریزید.

تمیز کردن با سرکه راه حل عالی و یک راه عالی و طبیعی برای از بین بردن باکتری ها است و بوی آن در طول چند دور چرخه آبکشی از بین می رود.

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با جوش شیرین

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با جوش شیرین

جوش شیرین یک راه عالی برای خلاص شدن از شر بوها است، بنابراین استفاده از بی کربنات برای تمیز کردن یک راه مطمئن برای مقابله با بوی بد ماشین لباسشویی و سایر بوهای خانگی است.
در قسمت قبل یعنی استفاده از سرکه، وقتی چرخه به پایان رسید، یک دوم فنجان جوش شیرین (تقریباً ۶۰ گرم) اضافه کنید و داغ ترین چرخه را دوباره شروع کنید تا بوی بد سرکه از بین برود.
درزگیر و قسمت بیرونی در را پس از اتمام تمیز کنید و با پاک کردن آن و باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی، مطمئن شوید که داخل آن کاملاً خشک شده است.

قرص ضدعفونی کننده ماشین لباسشویی

جوش شیرین و سرکه تنها راه حل نیستند و قرص ضد عفونی کننده ماشین لباسشویی نیز یک گزینه ایده‌آل است. این قرص تمام رسوبات باقیمانده در دیگ و المنت‌های ماشین را پاک می‌کند و بوهای نامطبوع را ازبین می‌برد.

برای به کاربردن این ماده شوینده، ابتدا ماشین لباسشویی را خالی کنید، هیچ چیز نباید درون آن وجود داشته باشد. یکی از این قرص‌ها را برداشته و درون دیگ ماشین قرار دهید. چرخه شستشو با آبگرم را انتخاب کنید و اجازه دهید قرص به آرامی در داخل آب حل شود. به همین سادگی دیگ ماشین لباسشویی تمیز می‌شود.

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با وایتکس

تمیز کردن و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با وایتکس یکی از بهترین شوینده های نظافتی است و در تمام خانه استفاده می شود. مزایای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی خود را دست کم نگیرید زیرا لباس‌ها به پوست شما برخورد می‌کنند و می‌توانند به شما آسیب برسانند.

استفاده از پارچه مرطوب

کشوی مواد شوینده می تواند چکه کند، همانطور که در طی یا بعد از شستشو می تواند چکه کند.
اگر در یک اتاق لباس‌شویی یا شاید فضایی باشد که حیوانات خانگی به خانه وارد و خارج می‌شوند، احتمالاً هر از گاهی با گل و لای دیگری پاشیده می‌شود، بنابراین نیاز به تمیز کردن دارد.

با استفاده از یک پارچه مرطوب و مایع لباسشویی، لکه های بیرونی ماشین لباسشویی را تمیز کنید و گرد و غبار را پاک کنید.
از مواد شوینده خود به عنوان پاک کننده ماشین لباسشویی استفاده کنید.
تمیز کردن، نگهداری و ضدعفونی کردن با مواد شوینده لباسشویی به جای یک تمیزکننده تخصصی ماشین لباسشویی بهتر است شما می توانید از شوینده معمولی خود استفاده کنید.

استفاده از شوینده لباسشویی برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

شوینده لباسشویی با رایحه اسطوخودوس بسیار کاربردی است و ۹۵ درصد گیاهی و حاوی آنزیم های قدرتمندی است که وظیفه تمیز کردن عمیق و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی را دارد.

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با پرکربنات سدیم

سدیم پرکربنات اغلب به عنوان “سفید کننده لباسشویی” یا “پودر سفید کننده اکسیژن” برچسب گذاری می شود و در خوشبو کردن و خلاص شدن از بوی نامطبوع ماشین لباسشویی بسیار خوب عمل می کند.
قوی تر از جوش شیرین و ایمن تر از سفید کننده مایع است و یک ابزار عالی برای تمیز کردن ماشین لباسشویی شما به صورت هفتگی است.

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با ویتامینc

دو راه اصلی برای از بین بردن رسوب در ماشین لباسشویی وجود دارد: یکی استفاده از یک ماده قلیایی مانند جوش شیرین با PH بالای جوش شیرین و برای از بین بردن لکه های چرب و روغنی عالی است.
اما اگر در یک منطقه دارای آب سنگین زندگی می کنید، ممکن است متوجه شده باشید که تمیز کردن ماشین لباسشویی خود با جوش شیرین کار زیادی انجام نمی دهد.
اگر اینطور است، وقت آن رسیده است که رویکرد مخالف – اسیدی – را امتحان کنید.
اسید سیتریک و اسید اسکوربیک (معمولاً به عنوان ویتامین C شناخته می شود) عوامل کاهنده یا کاهش دهنده هستند که آنها را به ویژه برای تمیز کردن تجمعات مرتبط با زنگ زدگی، رسوب آهک و تجمع کف صابون یا مواد شوینده موثر می کند.

ضدعفونی کردن کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی

ضدعفونی کردن کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی

یکی دیگر از موارد ضروری در تمیز کردن و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی باید به آن توجه کرد کشوی مواد شوینده آن است.
کشوی مواد شوینده در جلوی ماشین لباسشویی را دربیاورد (اگر در مورد نحوه جدا کردن کامل آن به راهنمایی نیاز دارید، دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید).
کشو را در آب داغ و صابون خیس کنید و با استفاده از یک مسواک قدیمی، هرگونه کثیفی را پاک کنید و از شر کپک خلاص شوید و با یک حوله خشک کنید.

تمیز کردن مهر و موم لاستیکی ماشین لباسشویی

مهر و موم های لاستیکی ماشین لباسشویی، مانند کشوی مواد شوینده، مکانی برای کپک و کپک هستند و شستن آن از ضروریات است.
از یک پارچه مرطوب با آب صابون استفاده کنید و اطراف درزگیرهای لاستیکی ماشین لباسشویی را پاک کنید و در صورت لزوم به آرامی هرگونه آلودگی را با یک مسواک پاک کنید.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

دستورالعمل های ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که چگونه فیلتر را جدا کنید.
فیلتر ماشین لباسشویی، یکی از فضاهای آلوده ماشین لباسشویی محفظه فیلتر آن است. موها و پرزها در این قسمت جمع میشود؛ و در صورت تمیز نشدن بوی نامطبوعی را ایجاد می‌کند.
با استفاده از دفترچه راهنما، فیلتر پایین ماشین لباسشویی را خارج کنید و با استفاده از مسواک و یک ماده شوینده آن را کاملاً بشویید و بعد آن را خشک کنید.
همچنین حتماً فراموش نکنید، قسمت قرارگیری فیلتر را با استفاده از سرکه تمیز کنید، سپس در جای خودش قرار دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *