معرفی بهترین انیمیشن های ایرانی

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
بهترین انیمیشن های ایرانی

به نظر شما بهترین انیمیشن های ایرانی کدام‌اند؟ اگر شما هم عاشق دنیای جذاب و فانتزی انیمیشن‌ها هستید و اوقات فراغت خود را با تماشای انیمیشن‌های مختلف سپری می‌کنید، اصلاً این مقاله را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه قصد داریم پرطرف‌دارترین و جدیدترین انیمیشن‌های ایرانی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

همچنین شما می‌توانید به منظور دانلود انیمیشن ایرانی از آگهی‌های سایت پیامسرا استفاده کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن به بهترین انیمیشن های ایرانی دست پیدا کنید.

انیمیشن بچه زرنگ (۱۴۰۲)

انیمیشن بچه زرنگ یکی از جدیدترین انیمیشن‌های ایرانی به شمار می‌آید که محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه گروه هنر پویا است. درمورد خلاصه داستان انیمیشن بچه زرنگ باید بگوییم درمورد پسربچه‌ای به نام محسن است که علاقه بسیاری به ابرقهرمانان فیلم‌ها دارد.

او سعی می‌کند همیشه با وسایل ابر قهرمانی خود به هر چیز و هرکسی کمک کند؛ اما به طور ناگهانی محسن با یکی از حیوانات منقرض شده ایرانی روبرو می‌شود و آن حیوان چیزی نیست جز ببر ایرانی! ماجرای اصلی داستان آنجایی آغاز می‌شود که محسن تصمیم می‌گیرد به این ببر کمک کرده و آن را به زادگاهش برگرداند.

انیمیشن لوپتو (۱۴۰۱)

انیمیشن لوپتو از جدیدترین انیمیشن‌های ایرانی است که در حمایت از تولید داخلی و نکوهش فرهنگ غرب و شیوه قهرمان‌سازی این فرهنگ برای کودکان تولید شده است. در خلاصه این داستان آمده است: «آقای کمالی صاحب یکی از پرفروش‌ترین کارگاه‌های اسباب‌بازی‌های کودکانه در محل یک آسایشگاه روانی است.»

«او این کارگاه را به کمک بیماران این آسایشگاه راه‌اندازی کرده است و برای انتخاب محصول بعدی کارگاه برای عرضه به بازار، به بررسی پیشنهادات دو نفر از اعضای کارگاه به همراه پسرش می‌پردازد.

۵ فیلم اکشن برتر امسال

انیمیشن پسر دلفینی (۱۳۹۹)

در لیست جدیدترین انیمیشن‌های ایرانی همواره نام انیمیشن پسر دلفینی در صدر جدول می‌درخشد. این انیمیشن در ژانر ماجراجویی – کمدی قرار می‌گیرد. ماجرای این انیمیشن از این قرار است که بعد سقوط یک هواپیما در دریا، پسرکی زنده می‌ماند و به دلیل زندگی در کنار دلفین‌ها و در صحبت کردن و شنا کردن با ماهی‌ها بسیار حرفه‌ای می‌شود.

 اما بعد از مدتی متوجه تفاوت‌های خود با ماهی‌ها شده و تصمیم می‌گیرد به دنبال مادرش بگردد و این آغاز اتفاقات هیجان‌انگیزی برای پسر دلفینی است. توصیه می‌کنیم در بین بهترین انیمیشن های ایرانی اصلاً پسر دلفینی را از دست ندهید که از پروفروش‌ترین انیمیشن‌های چند سال اخیر است.

انیمیشن بنیامین (۱۳۹۷)

در این بخش از معرفی بهترین انیمیشن های ایرانی لازم دیدیم یک انیمیشن جذاب و دیدنی به کارگردانی و نویسندگی محسن عنایتی و تهیه‌کنندگی مصطفی حسن‌آبادی را به شما معرفی کنیم. انیمیشن بنیامین جزو جدیدترین انیمیشن‌های ایرانی است که توسط استودیو ندای موعود تولید شده و مضمون مذهبی دارد.

درمورد خلاصه داستان انیمیشن بنیامین باید بدانید خرابکاری دوست بامزه بنیامین به نام آشر سبب می‌شود مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه به اسارت گرفته شود. درواقع داستان این انیمیشن سفر پرخطر و ماجرا‌های پرفراز و نشیب بنیامین و آشر برای نجات مادر بنیامین است.

انیمیشن فیل شاه (۱۳۹۶)

در ابتدا باید بدانید در سال ۱۳۹۷ انیمیشن فیل شاه به‌عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن ایران شناخته شد. این انیمیشن به نویسندگی و کارگردانی ‌هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری تولید شده و به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز دوبله شده است.

در خلاصه این انیمیشن آمده است: «رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه منتظر هستند جانشین رهبر گروه شود؛ اما برخلاف تصور همه «فیل شاه» بسیار دست‌وپاچلفتی و خرابکار است. در اصل این انیمیشن که جزو بهترین انیمیشن های ایرانی شناخته می‌شود درباره اصحاب فیل و حمله ابرهه به خانه کعبه است.»

انیمیشن آخرین داستان (۱۳۹۶)

انیمیشن آخرین داستان روایت یک داستان قهرمانی است که از دوران جمشید شاه ماجرای آن آغاز می‌شود. در پی داستان شخصیت‌های نام‌آشنای داستان‌های ایرانی همچون ضحاک، شهرزاد، آفریدن و ماندانا را به مخاطبان معرفی می‌شوند. در این انیمیشن شاهد رویارویی ارتش باصلابت جمشید شاه و شکست اهریمن‌ها خواهیم بود.

در ادامه داستان بعد از برنگشتن جمشید شاه از سفر، مرداس به تخت پادشاهی می‌نشیند. درنهایت بعد از مرگ مرداس تاج‌وتخت به ضحاک می‌رسد که مغلوب تاریکی‌های وجود خود شده و بسیار ستم‌پیشه است.

انیمیشن فهرست مقدس (۱۳۹۴)

در این بخش از معرفی بهترین انیمیشن های ایرانی لازم دیدیم به بررسی انیمیشن فهرست مقدس که روایتگر یک داستان تاریخی است بپردازیم. ماجرای این انیمیشن به شهر نجران در کشور یمن برمی‌گردد و مربوط به ۱۰۰ سال قبل از ظهور دین اسلام است.

این انیمیشن روایتی دراماتیک، رمانتیک و تراژیک دارد و داستان آن حول سفر قهرمان اصلی فیلم شخصی به نام ‌هاران شکل گرفته است.

انیمیشن شاهزاده روم (۱۳۹۳)

بعید است از طرف‌داران بهترین انیمیشن های ایرانی باشید و نام انیمیشن شاهزاده روم به گوشتان نرسیده باشد. این انیمیشن داستان عاشقی و دلدادگی شاهزاده پاک‌دامن مسیحی به نام ملیکا را نقل می‌کند که از سمت پدری  ازنوادگان یشوعا وصی عیسی و از تبار مدری نواده قیصر روم است.

درنهایت این شاهزاده رومی‌ به کشور‌های اسلامی‌ عزیمت کرده و بعد از ازدواج با امام یازدهم شیعیان مادر منجی شریعت (امام مهدی عجل‌الله تعالی و فرجه) می‌شود.

انیمیشن رستم و سهراب (۱۳۹۲)

در معرفی جدیدترین انیمیشن‌های ایرانی نمی‌توان از انیمیشن رستم و سهراب غافل شد. در خلاصه این انیمیشن آماده است: «قهرمان بزرگ ایران‌زمین، رستم پهلوان در پی یافتن اسب گمشده خود (رخش) راهی شهر سمنگان شده و در این سفر دل در گرو عشق تهمینه شاهزاده زیباروی سمنگان می‌گذارد».

«اما سرنوشت جور دیگری رقم خورده و رستم مجبور می‌شود برای کمک به وطنش، پیش از به‌دنیاآمدن فرزند خود سمنگان را ترک کرده و به جنگ برود و…».

با وجود صد‌ها سایت دانلود جدیدترین انیمیشن‌های ایرانی، انتخاب اینکه از کجا می‌توانید به بهترین کارتون‌های ایرانی و خارجی دسترسی پیدا کنید، کمی‌ دشوار به نظر می‌آید؛ از این ‌رو پیامسرا بستری مناسبی را برای علاقمندان به انیمیشن‌های ایرانی فراهم کرده است تا از تماشای فیلم موردعلاقه خود نهایت لذت را ببرید.

سخن پایانی

تماشای جدیدترین انیمیشن‌های ایرانی از تفریحات جذاب و سرگرم‌کننده بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان علاقه‌مند به انیمیشن است. خوشبختانه در سال‌های اخیر عرصه انیمیشن‌سازی ایران پیشرفت بسیاری داشته و امروزه شاهد تولید انیمیشن‌هایی با داستان‌های جذاب و آموزنده و کیفیت گرافیکی بالا هستیم.

ازاین‌رو ما در این مطلب به معرفی پرفروش‌ترین و بهترین انیمیشن های ایرانی پرداختیم تا شما عزیزان لحظات لذت بخشی را در کنار کودکان و خانواده خود بگذرانید.

سؤالات متداول

۱. پرفروش‌ترین انیمیشن ایرانی چیست؟

در حال حاضر انیمیشن پسر دلفینی با فروش ۲/۲۳ میلیارد تومان در صدر پرفروش‌ترین انیمیشن‌های ایرانی قرار دارد.

۲. انیمیشن فیل شاه در چه سالی ساخته شد؟

تاریخ تولید انیمیشن فیل شاه سال ۱۳۹۶ است.

۳. انیمیشن پسر دلفینی ساخت کجا است؟

تمامی‌ مراحل ساخت این انیمیشن در استودیوی ایرانی اسکای فریم انجام شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *